tisdag 8 april 2008

hej hopp!

Igår kväll hade jag jätte svårt att somna, var så ensamt & kallt i min säng utan markus :( så vetifasen när jag slocknade! Så imorse eller ah vaknade 12.30 idag med ett ryck. hade ställt klockan på 07.00 egentligen så blev lite försovning där. sprang upp ur sängen sminka te mig lite och drog ett par tag med plattången i håret, sedan dags att bege sig iväg mot staden. löpte upp till favvo butiken make up stor :) inhandlade presentkort åt morsan där från mig bror & syster, så han kan gå dit & bli sminkat o även välja produkter sen. Hoppa in på "Bettans Spa" fixade även present-kort därifrån till mor min. Sedan gav jag mig iväg mot bilen & drog till simhallen och tränade hårt i en timme! riktigt skönt!

Så när jag kom hem åt jag och sedan kom Louise, johan & Liam hit, oh jag har gjort blonda slingor i syrrans hår, och sedan bara suttit och snackat skit! Har även ringt fotografen idag, så vi fick tid imorgon bitti klockan 10.00 så då ska jag bror & syster in och ta syskonkort :) Mamma ville ha det, så kan bli kul! Bror har ju blivit av med sin blåtyra som klanten inskaffa sig lagom tills vi skulle fotografera oss sist, så vi blev tvungna att avboka tiden nu. Så imorn blir det äntligen gjort!

Jag var i skolan förra veckan och snackade lite, Fick då reda på att jag inte får vara inskriven på iv och plugga på distans där efter sommaren, jävligt klyftigt att dom kläcker det nu som först. Så har 60 dagar på mig att bli klar med engelskan, och det ser inte lovande ut just nu. Jag hatar engelska, jag fattar inte engelska, jag kan ej läsa engelska, jag kan ej skriva engelska. Igår fick jag en energikick och satte igång och skrev en uppgift, gick bra! men idag gick det rent åt helvete, så jag kasta iväg böckerna. Blir sur på mig själv, för jag är så jävla kass i ämnet! Ska väl in på möte imorn till skolan och snacka med min syo om hur jag ska plugga sedan, och vilka ämnen och sådär jag ska välja tror jag, vi ska helt enkelt snacka om min framtid!

En vecka kvar idag tills jag åker till Markus, längtar mer än mest! då ska jag och hjärtat skriva CV bra, då kan vi hjälpa varandra, sen jävlar blir det jobbsök för oss två :) Alltså det finns ju inte överdrivet med jobb, men man kan ju inte sitta och söka efter ett dröm jobb hela tiden heller, man måste ju ta vad som erbjuds, så det är ju bara att leta på för fullt! Men det enda jag absolut inte vill jobba med det är telefonjobb! Så vad som helst förutom det! Ska börja spara lite cash nu också, i slutet av månaden får jag ju lite pengar, men så är det mycket som försvinner pga av fackavgifter. Pratade med markus igår om att vi kanske skulle ta och resa bort då vi
firar vår 1 årsdag! det är om 3 månader, så bra om man kan börja spara nu. Får min
deklaration med snart, och jag hoppas att jag kan få en slant då. men värsta är att jag plockade ganska mycket av mina fondpengar, så värsta skulle ju vara om jag fick betala tillbaka pengar, hoppas verkligen inte det!

Pratade med Jennifer i telefon igår, kändes som om det var evigeheter sedan jag hörde kärringens röst! Så det var riktigt kul att snacka med henne! Hon kommer hem den 25:e april ett tag, riktigt kul :) Sedan flyttar hon hem i Maj! Fatta så jävla skönt, då kan man se henne när man vill! Jag saknar henne!

Jag känner mig stark, Idag klara jag det själv, utan några som helst problem! Det kändes fint! folk kanske inte fattar att det kan vara ett problem, men för mig är det ett problem som jag sakta men säkert börjar växa ifrån nu, jag mår väldigt bra nu, jag känner en lycka som inte har funnits förrut. Markus, vännerna & syster, ni får mig att klara av saker, själv! TACK!

Nu har jag skrivit av mig endel, skönt och släppa loss på tangenterna ibland :) även om man inte skriver nåt speciellt viktigt! Ska ta ett varmt bad nu snart tänkte jag! Förresten blev jag klar med psykologin igår kväll :) och det känns jäkligt skönt, så har jag bara ett expriment kvar att göra sen helt klar!

Ha det så fint! puss puss / L i n d s é y!

Inga kommentarer: